Aby bylo ve službách jako Favi, Biano, Glami, Google
merchant, Heureka, Zboží apod. možné lépe biddovat (= nastavovat vyšší cenu
prokliku u zboží, aby se častěji zobrazovalo), lze do produktového XML feedu
přidávat další informace o zboží. Dá se pak produktům, u kterých je vyšší
pravděpodobnost prodeje, navýšit cena za proklik. Tím se zajistí, že se
potenciálním zákazníkům bude zobrazovat právě zboží, u kterého je vyšší
pravděpodobnost, že si ho koupí. Jak na to?
Co jsou custom labely
Například Google umožňuje přidávat do feedu k produktům v Merchant Center tyto informace. Z jejich definice je použití zřejmé, proto se jim v tomto článku věnovat nebudu. Často se ale může stát, že chceme využít další, pokročilé informace. K tomu se využívají tzv. custom labely.
Čím lze tedy XML feed obohatit?
Rád bych přednostně zobrazoval zboží, u kterého je vyšší pravděpodobnost, že si ho někdo koupí. Dává mně proto smysl X nejprodávanějších produktů ve feedu označit, abych u nich mohl zvýšit cenu prokliku a tím zvýšit frekvenci zobrazování. Teď si můžu říct, jestli chci takto označit 5 %, 3 % nebo 1 % nejprodávanějších produktů, nebo třeba 100, 50 nebo 30 nejprodávanějších produktů. To záleží na typu sortimentu daného e-shopu a už záleží na rozhodnutí, jestli čísla budeme brát podle počtu prodaných kusů, nebo podle tržeb. Preferuji to druhé.
Pokud chci omezit vliv sezónnosti, můžu to časově omezit,
aby se braly v potaz jen nejprodávanější výrobky za posledních 30 dní, 10 dní
apod.
Z jiného pohledu dává smysl uvažovat maržovost produktů a
můžu chtít biddovat na zboží s největší marží.
Dalším omezením může být minimální hodnota produktů, abychom
zbytečně nepromovali třeba špendlíky, kterých by se prodalo hodně kusů, ale
cena nebo marže je příliš nízká. Podle typu sortimentu e-shopu tak můžeme do
feedu značit třeba jen zboží s cenou nad 100 nebo 200 Kč.
Největší smysl ale většinou dává nějaká kombinace
prodávanosti, maržovosti a časového úseku vyhodnocování – např. 20
nejprodávanějších produktů podle tržeb za posledních 10 dní, které mají marži
vyšší než 20 % a jejich jednotková cena je alespoň 200 Kč.
Do feedu také můžeme přidat název kategorie libovolné
hloubky a na základě toho vytvářet skupiny produktů pro inzerci. To ale spíš v
případě, kdy nám nevyhovuje label „product category“.
Zajímavé je dávat do custom labelu i cenové hladiny zboží,
tedy rozdělit si zboží podle ceny např. do množin 0-200 Kč, 201-500 Kč,
501-1000 Kč atp., pokud nám dává smysl pro tyto skupiny mít podobnou biddovací
strategii.
Jak tyto informace přidat?
Pomocí tzv. custom labelů. U Googlu se označují jako např. „g:custom_label_4“. U Facebooku a jiných prostě jako „custom_label_4“.
Do těchto labelů je pak fajn dávat textovou informaci, ve
které se člověk i po čase vyzná. Z našeho příkladu výše třeba něco jako
„100nejprodavanejsich“, u ostatních produktů „0“. Nebo třeba „top10“, „top30“,
„top50“ a zbytek „0“.
Pravidla u XML feedů můžeme spravovat třeba pomocí aplikace
Mergado, nebo přes jednotlivé služby, kterým feedy dodávají data.
Důležitá otázka na závěr: jak to děláte vy? Jaké informace přidáváte
do custom labelů a máte jinou nebo lepší biddovací strategii?
Žádné komentáře:
Okomentovat